Ett bortslarvat samtal

Jag skulle ha ringt Matte Green igår, det gjorde jag inte. Hemma har vi spärrat mobilsamtal och jag har inte pengar på den egna telefonen nog att ringa. Trots att det är jag själv som borde gå och köpa ett refill till min telefon väljer jag att skylla på alla andra. Det är alla andras fel att jag måst dra i alla trådar och på så vis bli tvungen att slösa massa pengar i sms-taxa för att styra upp alla möjliga rep och sammankomster. Det är också alla andras fel att de har Telia, 3, halebop och all världens idiotiska kontantkort. Om alla, som jag, hade skaffat Comviq hade problem som detta inte uppstått. Det är också Mammas och Pappas fel eftersom dom inte hävt mobiltelefonspärren, ett resultat av en hög teleräkning från 2004. Ett straff som pågått i sex år. Man får typ sex år för våldtäckt. Inte för att ringa någon högstadieflirts mobil från hemtelefonen. Allltså är det alla andras fel och har inget att göra med min egen bristande disciplin. Det finns säkert de som har högre arbetsoral än jag men även här kan jag skylla det mesta på något annat. I det här fallet kylan. Jag är inte för lat eller för odisciplinerad för att springa, panta falskorna som ligger på mitt golv eller för att posta ett brev. Det är helt enkelt för kallt för att gå ut och göra det. Gnäll nu inte på kylan när vi har en så vacker vinter, säger Mamma. Kan så vara, men jag är inte en där svensk som aldrig blir nöjd. På vinter är det för kallt och man vill ha sommar och på sommarn är det för varmt. Jag stormtrivs i 25 - 30 graders värme. jag klagar inte på tropisk hetta. Vilket ger mig lite mer rätt att klaga på kylan. Återigen någon annans fel, det vill säga att jag får käll för att jag klagar på kylan är på grund av att för många människor aldrig kan nöja sig med vädret. Och idag kommer inte Matte på repet för att eftersom jag inte ringde igår tackade han ja till jobb idag och kan inte längre komma. men han kunde imorgon så allt blev bra och jag lärde mig inget av det här och kör upp ett finger i röven på er som stod och hoppades att man oansvariga och odisciplinerade livsstil skulle slå tillbaka på mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0