Att Skriva En Självbiografi - Men Också Att Skaffa Sig Lite Självdisciplin

Hanna på jobbet menar att jag borde skriva en bok om mitt liv. Kanske inte främst mitt liv utan kanske mer om alla spännande människor jag mött genom åren. Först kändes det som en bra idé. Men sen kom jag på att nästan alla historier har genom åren liksom kryddat sig själva för att passa bättre som berättade anekdoter. Så förmodligen skulle boken bli läsvärd och spännande. Men den skull också innehålla en stor del förtal. Och sånt kan man ju bli stämd för. Folk gör ju i stort sett vad som helst för lite pengar.


Utöver det gör jag stora framsteg gällande utvecklingen utav min självdisciplin. Till exempel nyss var jag på Weekday och de hade fått in en fin blå långärmad t-shirt. För ett år sen hade jag köpt den på stört. Nu tänkte jag att jag kanske ska vänta någon dag först. När jag sen kom till mitt rum så gick jag genast och bytte kläder till aningens mer komfortabla, därefter städade jag i ordning lite och SEN satte jag vid laptopen och kollade facebook. Jag ser gärna ytterligare steg i den riktningen, till slut kanske jag till och med får viktiga saker gjorde i tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0