Att skriva musik i Tyresö

Äter gröt. Ganska äckligt faktiskt. Igår kväll satt jag på Fridas rum och skrev musik. Jag har en låt på gång men nu är jag i ett jobbigt skede där jag bara tycker att allt låter skit. Har också märkt att jag inte kan skriva låtar som vän utan bara som kär, helt oförankrat i verkligheten. Jag skulle skriva om en vän som blev lämnad av någon, men det slutade med att låtens "jag" var kär i henne också. Låt gå tänkte jag. Så fick jag till en bra refräng, sedan en bra vers, men de passade inte alls ihop. Jag gick runt och svor en stund, sen kom jag på en ny vers och en ny refräng. De passade inte heller jättebra men de de borde gå att pussla ihop. Idag ska jag flytta hem min studio till Frida, då borde jag kunna göra klart det här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0