2011 - Årskrönika

2011 var året då jag lämnade barndomshemmet, kom ut som lockhårig och kanske blev trygg med mig själv.
Min katt gick bort. Jag var på Popaganda, Trästocksfestivalen och Hultsfredsfestivalen. Jag hade magsår och tog examen från SAE. Jag och Johan reste till Göteborg och såg Håkan Hellström och till Stockholm och kollade på massa inspelningsplatser från Bert. Jag lyssnade mest på 90-talshits och kollade extremt mycket på Seinfeld och Skilda Världar. Spelade på Å-festen i Eskilstuna med mina fina män i HMK. Återupptog kontakten med min barndomsbästis Daniel Hirvi. Till slut flyttade jag till Stockholm, började jobba på Monki Hamngatan och spelade in en singel.





I våras gick jag på SAE och hade en engångskamera och fotade mest solnedgångar. Lagom konstnärligt.
Lyssnade i stort sett enbart på James - Sometimes och Kärlekens Tunga med Eldkvarn




Jag och Johan åkte till Stockholm och fann Nadja Nilssons (från Bert) hus. Så nära en religiös uppenbarelse jag någonsin kommit.



Gjorde en intervju med Tove Styrke när våren skull bli sommar.



Var och såg Håkan Hellström i Göteborg med Johan. Dansade hela natten på skogsrave i Slottsskogen.



Passade på att kräkas här.



Åkte på hultsfred och skaffade mig mittbena.



Träffade vad som skulle komma att bli min ena chef. Här var jag bara en full idiot. Men jag tror jag lyckades övertyga henne att jag kunde vara snäll senare.



Åkte på Trästocksfestivalen och sprängde därmed gränsen för hur långt norr ut jag någonsin varit.



Fick magsår och vart sjukskriven i två veckor, ser ut att ta det ganska bra.



Köpte en Telecaster till slut.



Min katt Tussan gick bort i början av Augusti.



Spelade på Å-festen med mina bästa vänner och efter spelningen sprang vi på barndomsidolen Bengt Dahlquist (Daniel i Skilda Världar) vilket ledde till att jag köpte alla Dvd-boxar och maratonknarkade Skilda Världar hela hösten.



Var på Popaganda med min flickvän Maria och min syster Anna.



Flyttade till Stockholm i september och började jobba på Monki Hamngatan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0